Všeobecné obchodné podmienky

Názov zariadenia: Chalúpka na Lúke
Adresa: Demänovská Dolina 389, 031 01 Liptovský Mikuláš
Úvodné ustanovenia

1. Tieto obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti ubytovateľa, ktorým je obchodná
spoločnosť chnl s.r.o., 4. apríla 80/21, 031 01 Liptovský Mikuláš, Slovenská republika, IČO:
53 814 690, zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Žilina (ďalej len „Ubytovateľ“) a
Ubytovaného, vyplývajúce zo zmluvy o ubytovaní uzatvorenej medzi Ubytovateľom a Ubytovaným
(ďalej len „zmluva o ubytovaní“), za účelom poskytovania a využívania ubytovacích služieb na
rekreačné účely (ďalej len „ubytovacie služby“), v priestoroch budovy Chalúpka na Lúke,
Demänovská Dolina 389, 031 01 Liptovský Mikuláš (ďalej „ubytovacie zariadenie, objekt“).

2. Tieto obchodné podmienky sa vzťahujú na zmluvu o ubytovaní formou online rezervácie alebo e-
mailu, využívanie online rezervačného systému Ubytovateľa, platobné a storno podmienky online

rezervácií uskutočnených Ubytovaným prostredníctvom internetovej stránky
Ubytovateľa www.chalupkanaluke.sk, ako aj na všetky ostatné práva a povinnosti vyplývajúce z
právneho vzťahu vzniknutého pri online rezervácii.

Identifikačné a kontaktné údaje Ubytovateľa:

Prevádzkovateľ: chnl s.r.o.
4. apríla 80/21,031 01 Liptovský Mikuláš
IČO: 53 814 690
Zapísaný: v obchodnom registri Okresného súdu Žilina

Kontaktné údaje Ubytovateľa:

Mail: chalupkanaluke@gmail.com
Telefón: +421 905 560 688
Korešpondenčná adresa: 4. apríla 80/21,031 01 Liptovský Mikuláš, Slovenská republika
Adresa pre uplatnenie reklamácií: 4. apríla 80/21,031 01 Liptovský Mikuláš, Slovenská republika

Orgán dozoru:

Slovenská obchodná inšpekcia
Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj
Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 041/763 21 30, 041/724 58 68
e-mail: za@soi.sk
1. Ubytovaný odoslaním online rezervácie Ubytovateľovi prostredníctvom internetovej stránky
Ubytovateľa (www.chalupkanaluke.sk) vyjadruje svoj súhlas s tým, aby sa týmito obchodnými
podmienkami spravovala zmluva o ubytovaní medzi Ubytovaným a Ubytovateľom, ako aj vzťah
vzniknutý pri alebo v súvislosti s uzatváraním zmluvy o ubytovaní, alebo pri reklamácii
ubytovacích služieb poskytovaných Ubytovateľom.
2. Tieto obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvy o ubytovaní. Ak si Ubytovateľ a
Ubytovaný písomne dohodnú iné podmienky, ako sú podmienky stanovené týmito obchodnými
podmienkami, tak ustanovenia takejto písomnej dohody majú prednosť pred týmito obchodnými
podmienkami.
3. Ubytovateľ a Ubytovaný sa dohodli, že záväzkový vzťah založený medzi nimi uzatvorením zmluvy
o ubytovaní alebo vzniknutý medzi nimi v súvislosti s uzatváraním zmluvy o ubytovaní sa spravuje
právnym poriadkom Slovenskej republiky a príslušné a právomocné preň sú súdy Slovenskej
republiky.

4. Zmluva o ubytovaní medzi Ubytovateľom a Ubytovaným vzniká záväzným akceptovaním
rezervácie Ubytovaného Ubytovateľom, ktoré Ubytovateľ uskutoční zaslaním e-mailovej správy na
adresu Ubytovaného. Okamihom doručenia záväznej akceptácie nadobúda zmluva o ubytovaní
uzatvorená na diaľku účinnosť. V tele správy budú uvedené identifikačné údaje Ubytovateľa a
Ubytovaného, označenie ubytovacej jednotky, počet nocí, osôb, príchod a odchod, cena za
ubytovanie, zvolený spôsob platby. Na e-mailovú adresu Ubytovaného mu budú v prípade potreby
zasielané všetky aj ďalšie informácie súvisiace s jeho rezerváciou. Ubytovateľ nie je povinný
akceptovať rezerváciu pred prijatím platby za rezerváciu.
5. Ubytovateľ je oprávnený rezerváciu odmietnuť, ak Ubytovaný uviedol pri vytváraní objednávky
nesprávne alebo zavádzajúce údaje alebo ak z kapacitných alebo iných závažných dôvodov nie je
schopný poskytnúť Ubytovanému ubytovanie za podmienok uvedených Ubytovaným v rezervácii,
ak sa s Ubytovaným nedohodne na zmene týchto podmienok.
6. Ubytovateľ je oprávnený rezerváciu odmietnuť, ak Ubytovaný v minulosti porušil podmienky inej

zmluvy o ubytovaní s Ubytovateľom. O odmietnutí rezervácie bude Ubytovaný informovaný e-
mailom alebo telefonicky. Cena za ubytovanie, prípadne rezervačný poplatok uhradený

Ubytovaným pred odmietnutím rezervácie mu Ubytovateľ vráti v lehote do 7 dní na ním určený
účet, pokiaľ sa s Ubytovaným nedohodne inak.

Podmienky a spôsob ubytovania

1. Ubytovacie zariadenie môže ubytovať iba Ubytovaného, ktorý je na ubytovanie riadne prihlásený.
K prihláseniu je Ubytovaný povinný predložiť pracovníkovi ubytovacieho zariadenia svoju
identifikačnú kartu, cestovný pas, alebo iný platný doklad totožnosti v zmysle zákona č. 253/1998
Z.z. o hlásení pobytu občanov SR v registri obyvateľov SR v platnom znení a v zmysle zákona č.
363/2005 Z.z. o ochrane osobných údajov v platnom znení. Každý Ubytovaný, ktorý nie je štátnym
občanom SR (cudzinec), je povinný v zmysle zákona č. 404/2011 Z.z. o pobyte cudzincov v znení
neskorších právnych predpisov vyplniť a odovzdať pracovníkovi úradné tlačivo o hlásení pobytu
predložené Ubytovanému pri príchode pracovníkom ubytovacieho zariadenia, pričom všetky
požadované údaje je Ubytovaný povinný uviesť pravdivo a úplne.
2. Pokiaľ neexistuje žiadna inak znejúca dohoda, Ubytovanému je k dispozícii rezervovaný objekt od
16:00 hod. dohodnutého dňa príjazdu. Ubytovaný nemá žiaden nárok na skoršie prichystanie
rezervovaného objektu.
3. Objekt musí byť v dohodnutý deň odjazdu vyprataný najneskôr do 11:00 hod. V prípade
oneskoreného vypratania objektu, má Ubytovateľ právo účtovať Ubytovanému poplatok za
neskorý check out 10 EUR za každú začatú hodinu. V prípade oneskoreného vypratania objektu
po 14:00 hod. má ubytovacie zariadenie právo účtovať Ubytovanému poplatok za neskorý check
out vo výške 70% cenníkovej sumy za najbližšiu noc. Objekt sa považuje za uvoľnený potom, čo
Ubytovaný odnesie z objektu všetky svoje veci, odovzdá kľúče Ubytovateľovi a oznámi odhlásenie
sa z ubytovania (tzv. check out). Ubytovateľ si vyhradzuje právo skontrolovať inventár objektu, a
to najneskôr do 2 hodín od uvoľnenia objektu Ubytovaným.
4. Ak Ubytovaný požiada o predĺženie ubytovania, môže mu Ubytovateľ vyhovieť, záleží od
obsadenosti objektu v daný termín a dohody s Ubytovateľom.
Platobné podmienky

1. Všetky ceny za ubytovacie služby a všetky ďalšie poplatky uvedené v týchto obchodných
podmienkach sú uvádzané v mene Euro (EUR).
2. Cenník služieb za ubytovanie a ďalšie služby je k nahliadnutiu na internetovej stránke
ubytovacieho zariadenia alebo prípadne cez telefonický kontakt.
3. Ubytovaný je povinný zaplatiť za ubytovacie služby cenu podľa akceptovanej objednávky. Spolu s
cenou ubytovania je Ubytovaný povinný zaplatiť poplatky v zmysle týchto obchodných podmienok,
na ktoré Ubytovateľovi vznikol nárok za podmienok uvedených v týchto obchodných
podmienkach.
4. Po obdržaní potvrdenia rezervácie e-mailom, Ubytovaný bankovým prevodom na účet určený
Ubytovateľom zaplatí rezervačný poplatok vo výške 100% sumy za ubytovanie, čím začne platiť
dohoda medzi Ubytovateľom a Ubytovaným, pokiaľ nie je písomne dojednané inak.

5. V prípade, ak Ubytovaný skráti dojednaný pobyt v ubytovacom zariadení, Ubytovateľ nemá
povinnosť akúkoľvek časť rezervačného poplatku vrátiť. Ak bude Ubytovanému skrátený
dojednaný pobyt Ubytovateľom, Ubytovaný má právo na vrátenie pomernej časti rezervačného
poplatku na ním určený účet do 14 dní. To neplatí pri zásahu vyššej moci.
6. V prípade porušenia ubytovacieho poriadku, prípadne poškodenia zariadenia, je Ubytovaný
povinný uhradiť príslušné poplatky v hotovosti na mieste.
7. Ubytovaný má právo stornovať rezerváciu do 14 dní pred dohodnutým dátumom začiatku
ubytovania. Toto stornovanie musí prebehnúť písomne. Ubytovateľ vráti rezervačný poplatok
Ubytovanému na ním určený účet do 14 dní od doručenia stornovania.

Ubytovací poriadok

1. Práva a povinnosti uvedené v Ubytovacom poriadku sa vzťahujú primerane na Ubytovaného ako
aj na spoluubytované osoby (spoločne len „ubytovaní” ).
2. Ubytovateľ nezodpovedá za škodu na veciach vnesených a odložených hosťom do ubytovacieho
zariadenia. Za klenoty, peniaze a iné cenné veci ubytovacie zariadenie nezodpovedá. Ubytovateľ
nezodpovedá za zabudnuté alebo stratené veci v priestoroch ubytovacieho zariadenia. Ubytovateľ
nezodpovedá za akékoľvek škody alebo zranenia, ktoré boli spôsobené počas doby ubytovania.
3. V ubytovacom zariadení Ubytovaný nesmie premiestňovať zariadenie, robiť úpravy a akékoľvek
zásahy do elektrickej siete alebo iné inštalácie.
4. Pred odchodom z ubytovacieho zariadenia je Ubytovaný povinný v objekte zhasnúť svetlo,
uzavrieť vodovodné kohútiky, zamknúť dvere.
5. Ubytovaný je povinný odpad výlučne dávať do vyhradených nádob.
6. Ubytovateľovi nevzniká žiadna zodpovednosť pri strate alebo poškodení na pozemku
ubytovacieho zariadenia odstavených alebo odsunutých motorových vozidiel a vecí
nachádzajúcich sa v nich.
7. Nájdené veci sa posielajú ďalej len na žiadosť Ubytovaného. Nájdené veci Ubytovateľ uskladňuje
maximálne šesť mesiacov. Po uplynutí tejto lehoty sa predmety, ktoré majú zjavnú hodnotu,
prepadávajú v prospech Ubytovateľa.
8. Pri odovzdaní ubytovacieho zariadenia preberá Ubytovaný inventár ubytovacom zariadení, ktorý
je povinný si pri odovzdaní ubytovacieho zariadenia skontrolovať a nezrovnalosti je povinný hlásiť
okamžite Ubytovateľovi. V prípade, že tieto nenahlási, bude za ne zodpovedať akoby ich spôsobil
sám. Ubytovaný preberá vstupom do ubytovacieho zariadenia zodpovednosť za poškodenie,
zničenie a stratu jeho inventáru.
9. Za škody spôsobené na zariadení resp. inventári ubytovacieho zariadenia zodpovedá Ubytovaný
podľa príslušných platných právnych predpisov. V prípade poškodenia alebo zničenia majetku
ubytovacieho zariadenia je Ubytovateľ oprávnený žiadať náhradu škody v nadobúdacej hodnote
zničeného inventáru. Je v záujme Ubytovaného informovať sa o jeho obsahu v prípade
znehodnotenia alebo poškodenia zariadenia v objekte a ako zodpovedný zástupca zodpovedá za
škody spôsobené neplnoletými osobami, za ktoré je zodpovedný.
10. V prípade spôsobenej škody Ubytovaným na majetku ubytovacieho zariadenia, je Ubytovaný
povinný uhradiť náhradu vzniknutej škody najneskôr v deň skončenia pobytu v ubytovacom
zariadení pri vyúčtovaním ubytovania a služieb. V prípade, ak Ubytovaný odmietne uhradiť
vzniknutú škodu, je Ubytovateľ oprávnený účtovať Ubytovanému zmluvnú pokutu vo výške 0,1%
denne z dlžnej sumy za každý deň omeškania. Uhradením zmluvnej pokuty nie je dotknutý nárok
Ubytovateľa na náhradu spôsobenej škody.
11. Vstup do ubytovacieho zariadenia a na prislúchajúci pozemok majú povolený len Ubytovaní. V
celom objekte platí prísny zákaz prijímania návštev a prenocovania neubytovaných osôb bez
súhlasu Ubytovateľa. Ubytovaní nesmú vpúšťať do ubytovacieho zariadenia neznáme osoby.
12. Sťažnosti Ubytovaného a prípadné návrhy na zlepšenie činnosti ubytovacieho zariadenia prijíma
Ubytovateľ. Reklamácie sa riešia podľa dohody.
13. Ubytovaný nesmie vnášať športový a iný materiál mimo priestorov na to určených. Jedná sa
najmä, ale nie len o bicykle, lyže, snowboardy, gril,…
14. V objekte platí prísny zákaz fajčenia a manipulácie s otvoreným ohňom okrem priestorov na to
určených.

15. Ubytovaný je povinný Ubytovateľa informovať o požiadavke priniesť si do ubytovacieho zariadenia
domáce zviera pri rezervácii. Prípadný vstup domáceho zvieraťa do ubytovacieho zariadenia je
podmienený súhlasom Ubytovateľa. Domáce zviera nemá povolený vstup na poschodie
ubytovacieho zariadenia a je zaň zodpovedný Ubytovaný. Pri porušení tohto bodu má Ubytovateľ
právo Ubytovanému uložiť pokutu.
16. Ubytovaný nie je oprávnený kdekoľvek v areáli ubytovacieho zariadenia nosiť zbraň a strelivo
alebo zbraň a strelivo inak prechovávať v stave umožňujúcom ich okamžité použitie.
17. Používanie vlastných elektrospotrebičov v Budove s výnimkou spotrebičov bežného použitia
(holiace strojčeky, sušiče vlasov, nabíjačky, notebooky) je prísne zakázané.
18. Ubytovaní sú povinní v celom areáli ubytovacieho zariadenia a jeho blízkom okolí dodržiavať
nočný kľud v čase od 22:00 do 07:00 hodiny.
19. Ubytovaní sú povinní udržiavať v ubytovacom zariadení primeraný poriadok a čistotu. Ubytovaní
nesmú vstupovať do vnútorných priestorov v špinavej obuvi, túto sú povinní si očistiť pred
vstupom do vnútorných priestorov. Ubytovaní sú povinní udržiavať primeranú čistotu tiež v
exteriéri a neznehodnocovať vybavenie exteriéru. V exteriéri ubytovacieho zariadenia je zakázané
umývať motorové vozidlá.
20. Ubytovaní sú povinný parkovať motorové vozidlá na miestach na to určených.
21. Ubytovaní sú povinní neplytvať elektrickou energiou, za nadmernú spotrebu si môže Ubytovateľ
vyúčtovať doplatok za nadmernú spotrebu energie podľa aktuálneho cenníka dodávateľa
elektrickej energie.
22. Ubytovaní súhlasia s tým, že počas pobytu má právo Ubytovateľ alebo ním poverené osoby
vstupovať do ubytovacieho zariadenia za účelom vykonania povinností vyplývajúcich z povinnosti
zabezpečenia riadneho chodu objektu a prevádzkového poriadku. V prípade pobytov trvajúcich
viac ako sedem dní, Ubytovateľ raz týždenne ubytovaciu jednotku uprace a vymení posteľnú
bielizeň a uteráky.
23. Pri ukončení pobytu je Ubytovaný povinný:
a) vrátiť celý inventár ubytovacej jednotky,
b) vrátiť všetky prevzaté kľúče;
c) vyprázdniť chladničku;
d) umyť použitý riad
V prípade nesplnenia vyššie uvedených povinností má Ubytovateľ právo účtovať si voči Ubytovanému

nasledovný sankčný poplatok:

• v prípade porušenia povinnosti podľa písm. a) vo výške vzniknutej škody
• v prípade porušenia povinnosti podľa písm. b) vo výške 50,00 EUR
• v prípade porušenia povinnosti podľa písm. c) vo výške 10,00 EUR
• v prípade porušenia povinnosti podľa písm. d) vo výške 10,00 EUR
Takto určený sankčný poplatok je splatný okamihom ukončenia pobytu v hotovosti.

Reklamačný poriadok

1. Ustanovenia tohto článku VOP majú povahu reklamačného poriadku (ďalej len „reklamačný
poriadok“) vydaného na základe zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení́
neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“), zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného
zákonníka v znení neskorších predpisov (ďalej len „Obchodný́ zákonník“) a zákona č. 250/2007
Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. O
priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“).
2. Tento reklamačný poriadok upravuje postup pri uplatňovaní zodpovednosti za vady výrobkov a
služieb predávaných a poskytovaných poskytovateľmi ubytovacích služieb a doplnkových tovarov:
chnl s.r.o., 4. apríla 80/21 031 01 Liptovský Mikuláš, IČO: 53 814 690, DIČ: 1082848877 (ďalej
spolu len „poskytovatelia“ alebo „predávajúci“ a jednotlivo len „poskytovateľ“ alebo „predávajúci“)
vo svojich zariadeniach, v súlade s predmetom ich činnosti spotrebiteľom (ďalej len „kupujúci“
alebo „spotrebiteľ“ alebo „klient“).
3. Na účely tohto Reklamačného poriadku sa reklamáciou rozumie uplatnenie zodpovednosti za
vady výrobku alebo služby a vybavením reklamácie ukončenie reklamačného konania
odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením
primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené

zamietnutie. Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú u poskytovateľa, u ktorého bola vec
kúpená alebo u ktorého bola poskytnutá služba.
5. Osobným prevzatím tovaru alebo poskytnutej služby klient- spotrebiteľ súhlasí s reklamačným
poriadkom a potvrdzuje, že bol s jeho obsahom oboznámený.
6. Ubytovacie zariadenie si vyhradzuje právo jednostrannej zmeny a/alebo úpravy reklamačného
poriadku bez predchádzajúceho upozornenia Klienta.
8. Práva a povinnosti spotrebiteľa a poskytovateľa sa spravujú príslušnými právnymi predpismi SR.
Spotrebiteľ ma najmä právo na reklamáciu prípadných nedostatkov poskytnutých služieb a vád
zakúpených tovarov vrátane pravá na ich odstránenie, výmenu, doplnenie, prípadné na náhradné
poskytnutie novej služby alebo primeranú zľavu z dohodnutej ceny zaplatených služieb alebo
tovarov.

Záverečné ustanovenia
1. Tieto obchodné podmienky nadobúdajú platnosť dňa 1.6.2021.
2. Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči Ubytovanému odoslaním online rezervácie
Ubytovaného Ubytovateľovi.
3. Ubytovateľ si vyhradzuje právo na zmenu týchto obchodných podmienok. Povinnosť písomného
oznámenia zmeny v týchto obchodných podmienkach sa považuje za splnenú umiestnením
nového znenia obchodných podmienok na internetovej stránke Ubytovateľa.

4. Zmluvné strany sa dohodli, že medzi sebou budú komunikovať najmä prostredníctvom e-
mailových správ, resp. prostredníctvom listových zásielok. V prípade, ak je zmluva o ubytovaní

uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu.
5. Zmluva o ubytovaní uzatvorená medzi Ubytovateľom a Ubytovaným je zmluvou uzatvorenou na
dobu určitú, a to do splnenia všetkých povinností zmluvných strán z nej vyplývajúcich. Záväzky
Ubytovaného zo zmluvy o ubytovaní trvajú počas platnosti zmluvy o ubytovaní, najdlhšie však do
ich splnenia.